maandag 23 november 2009

Groot Onderhoud

Ze zijn nu een week bezig. Ze zijn bouwvakkers en ze zijn bezig in mijn huis. Als huurder krijg je, als je maar lang genoeg in hetzelfde huis blijft wonen, te maken met groot onderhoud. Tenminste, als je een goede huisbaas hebt. En die heb ik blijkbaar, want na 16 jaar heeft hij besloten dat het tijd is voor een verbouwing van de badkamer, het toilet en de keuken. En dus stond afgelopen maandag om kwart over zeven een bouwvakker voor de deur. We liepen door het huis en ik vroeg of ik het douchegordijn nog weg moest halen. Nee hoor, dat doen wij wel. Maar ik wil het wel bewaren. Geen probleem!
De volgende dag merk ik dat het douchegordijn niet is bewaard en de buurman vertelt me dat het in de vuilcontainer is gestort. Dat betekent veel bellen met opzichter en bouwbegeleider.
Ondertussen wordt de oude badkamer ontvloerd en toilet, douche en wastafel verwijderd. In bouwvakkerstermen: gesloopt. Ook het toilet beneden is verwijderd, maar 's avonds hangt het nieuwe toilet al op zijn plaats. Maar verder is het toilet nog ontluisterend kaal. Zelfs de deur is verwijderd. Mijn gang is opslagplaats voor toiletten van de buren geworden en ik krijg het gevoel van kamperen in mijn eigen huis.

Na een week is er nog steeds geen vloer in de badkamer, maar zijn wel de badkamer en toilet opnieuw betegeld. Het begint er langzaam op te lijken. Nog twee weken te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten