zondag 4 april 2010

Het verhaal van een foto (1)

Een nieuwe rubriek in deze blog. Ik heb geen idee of het iets gaat worden, maar het principe is als volgt. Ik kies uit mijn archief een foto en probeer mij het verhaal van die foto te herinneren. Dat kan soms groots en meeslepend uitvallen, soms is het kort en saai. We zullen zien! Tijd voor de eerste foto!
Een hete dag op Siciliƫ. De plek is Savoca. Het lijkt een gewoon huis, maar het is plek uit een van de meest beroemde speelfilms. Ja, hier vroeg de jonge Michael Corleone zijn Siciliaanse schone ten huwelijk. Natuurlijk zag ik dit niet onmiddelijk, maar zal mijn reisgids hier wel de nodige hulp hebben geboden. En toch, dan loop je door de straten van dit kleine plaatsje en sla je de hoek om en....sta je plotseling op een bekende plek. Althans zo denk je. Later zie je op de DVD dat er wel iets anders is gebeurd met de plek. De plek lijkt leger in de film. Het is romantischer in de film. Het gekke is dat niets verwijst naar de film. Het is een gewoon restaurantje met een gewoon terras in een gewoon plaatsje op Siciliƫ.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten