woensdag 10 maart 2010

Muziek en vrienden (8)

7. Berlin – Fischer Z



Gek eigenlijk. Als ik denk aan het concert waar ik ooit het meest “uit mijn dak” ben gegaan, dan kom ik op de groep Fischer Z. Ik weet nog dat het in Paradiso was en dat we aan het begin van het concert boven op de balustrade stonden. Al na een paar nummers moest ik naar beneden op me midden in het feestgedruis te storten. En verder weet ik niets meer van dat concert.
Fischer Z, of zoals sommigen in die tijd beweerden, Fischer C was maar kort populair. Opgekomen in de New Wave van begin jaren tachtig en al snel weer weggezakt in de vergetelheid. In mijn platenkast staat de prachtige hoes van “Red skies over paradise” uit 1981. Een schitterende plaat, maar toch voornamelijk in mijn herinnering, want platen draaien dat is al heel lang geleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten